Ook dit jaar hebben we weer een leerlingenraad samengesteld met leerlingen van beide scholen.

De leerlingen in deze raad worden gekozen door hun eigen klasgenoten. Er worden verkiezingen gehouden met zelf gemaakte posters. De leerlingen houden een speech waarin ze vertellen waarom nu juist hun moeten gekozen worden voor de leerlingenraad. Daarna wordt er gestemd.

Dit jaar zal juf Karin de leerlingen begeleiden en de verbindende factor zijn tussen leerlingenraad en oudervereniging. Er is ook aandacht voor het invullen van de taak:
Hoe pak je dat nu aan klassenvertegenwoordiger?
Hoe moet ik plannen?
Hoe kan ik mijn idee goed verwoorden en hoe komen samen tot een plan?

De oudervereniging vindt de mening van de leerlingen erg belangrijk en neemt deze ook mee in het organiseren van hun activiteiten.

Maandelijks komt de leerlingenraad bij elkaar en worden de komende activiteiten besproken en kijken we naar de ideeën die uit de klassen zijn gekomen.

Dit jaar willen we de focus leggen op verbinding. Verbinding tussen de leerlingen en de OV.
Maar ook de verbinding maken naar 3hoven. Samen aan activiteiten organiseren, samen aan activiteiten deelnemen. Kortom samen 1 school.

Leerlingenraad 2023-2024:
Nadia                 groep 6A
Jasmijn             groep 6B
Ayden                groep 5-6
Simon                groep 7-8A
Ivy                       groep 7-8B
Fenna                groep 7-8C
Dounya             groep 7-8

Enkele leerlingen van de leerlingenraad stellen zich aan u voor:

Hallo allemaal,
Ik ben Jasmijn, 9 jaar, en ik zit in groep 6B bij juf Evi.
Een paar van mijn ideeën zijn:
  • Weer trakteren: kinderen vinden het leuk en het hoort bij verjaardagen vieren op school.
  • Op vrijdagmiddag weer vrij voor alle kinderen: zo is er meer tijd om kinderfeestjes te geven en voor speeldates is er dan meer kans om af te spreken.
  • Kerstdiner: je mag zitten waar je wil zitten, iedereen kiest een maatje uit en daarmee ga je iets voor je klas doen (bijvoorbeeld een dansje of liedje)
Als jullie ideeën hebben voor de leerlingenraad, hoor ik het graag. Ik heb er zin in! Groetjes, Jasmijn

Hallo allemaal,
Ik ben Simon, 11 jaar. Ik zit in groep 7/8A bij juf Ines en meester Jordi.
Ik zet me graag in voor buiten dingen met een sportief karakter. Buitenspelen en sporten is allebei erg gezond voor kinderen en dit zouden we dan ook meer op school moeten doen. Wat ik belangrijk vind is het gebruik van het schoolplein en onze materialen. Spelend leren is waar ik in geloof en waar ik me voor ga inzetten. Als jullie ideeën hebben voor ons als leerlingenraad, weten jullie me vast te vinden!
Groetjes, Simon

Hallo allemaal,
Ik ben Fenna en zit in 7/8C. Ik wil me vooral inzetten voor een fijne school voor iedereen.